
DE VRAAG
In de Amstelveense vestiging van marktonderzoeksbureau GfK was SMAAK al de huiscateraar. Ze vroegen om raad toen het pand flink wat meer bewoners kreeg en het bestaande cateringconcept mee moest groeien. SMAAK adviseerde over het aanbod, de medewerkers, de kosten én een verbouwing.
DE OPLOSSING
Vooroplopen in beleving
De medewerkers van GfK bezoeken voor hun onderzoek regelmatig horecagelegenheden. Ze kennen de trends en hebben oog voor kwaliteit. Het nieuwe cateringconcept vroeg dus niet alleen een slimme manier om meer monden te voeden, maar ook een aanbod, een uitstraling en een beleving die voldoet aan de eisen van deze tijd. Sterker nog: die daarin vooroploopt. Het voorstel van SMAAK omvatte al die aspecten: plannen rond ureninzet en logistiek, een gevarieerd, vers, verrassend en gezond menu, advies voor de inrichting van de keuken en concrete ideeën voor de aankleding
Good food Kitchen
Aan de bedrijfsnaam GfK ontleende SMAAK de naam voor het concept: Good food Kitchen. Die naam prijkt dan ook in kunstige letters op het enorme krijtbord dat de blikvanger is. Om de groeiende groep medewerkers gastvrij te bedienen, kan SMAAK naast de vertrouwde cateringkrachten putten uit een sterke regiopool met ervaren en getrainde medewerkers, die direct inzetbaar zijn. Het menu kreeg nog meer vitale variatie met shakes, sappen en smoothies, maaltijdsoepen en -salades en verrassingen als bananenbrood en quiches.
De keuken onderging voor en achter de schermen een grondige verbouwing met de ideeën van SMAAK als basis. Het bedrijfsrestaurant van GfK kan zich nu meten met elke eigentijdse hotspot in de horeca en ontvangt elke dag grotere groepen enthousiaste medewerkers.
GfK
“Voor onze groeiende groep medewerkers én onze bezoekers is Good food Kitchen nu de perfecte ontmoetingsplek. Uitnodigend in alle opzichten.”