
DE VRAAG
SynCo, een toonaangevende biofarmaceut, wilde zijn cateringconcept beter laten passen bij de aard van de organisatie: transparant en gericht op gezondheid. Zowel in het bedrijfsrestaurant als bij banquetingactiviteiten daarbuiten. Ook kostenbesparing speelde een rol bij de gunning van de opdracht.
DE OPLOSSING
SMAAK ontwikkelde een concept dat de medewerkers van SynCo dagelijks verleidt met een vers en gevarieerd aanbod, bereid in het zicht van de medewerkers en puur en smakelijk gepresenteerd. Medewerkers kunnen bijvoorbeeld zelf knapperig desembrood snijden en beleggen met kaas en vleeswaren van lokale leveranciers. Ze vinden allerhande sappen en smoothies in glazen kannen en kunnen hun favoriete salade samenstellen. In een ouderwetse pan vinden ze dagverse soep, waar ze nog kaas, croutons of kruiden aan kunnen toevoegen. Verrassende snacks en desserts maken het steeds wisselende menu compleet.
Voor vergaderingen en andere bijeenkomsten gelden flexibele arrangementen: van koffie en thee met zoetigheden tot handzame ontbijtjes, lunches en diners.
Voor het cateringpersoneel organiseerde SMAAK trainingen over gastheerschap, productkennis, bereiding en presentatie. Zo werden de cateringmedewerkers bevlogen ambassadeurs van het nieuwe concept.
Het kostenmodel van dit concept maakte SMAAK zo transparant mogelijk: netto doorberekening van kosten en kortingen, slimme inzet van uren en operationeel, tactisch en strategisch overleg om goed een vinger aan de pols te houden.
SyCo
“Met het concept van SMAAK klopt onze catering nu met onze kernwaarden: transparant en gericht op gezondheid. En dat terwijl we kosten besparen!”